Cykl życia usługi

Usługa w sposób cykliczny przechodzi w swoim życiu przez planowanie i optymalizowanie w celu dostosowania do strategii biznesowej, następnie przez projektowanie i wdrożenie, aż do administrowania i wspierania. Usługa przez trzystanowy cykl może przechodzić wielokrotnie, co związane jest z ciągłym jej rozwojem.
IT w Nowym Stylu definiuje 3 fazy cyklu życia usługi:

  • Planowania - planowanie i optymalizacja strategii usługi, aby jak najlepiej wspierała cele biznesowe.
  • Wdrażania - przygotowanie, budowa i wdrażanie usługi oraz przygotowanie jej na działania operacyjne, czyli administrowanie i wspieranie.
  • Operacyjna - administrowanie, utrzymywanie i wspieranie usługi zgodnie z oczekiwaniami użytkowników.

oraz warstwy kierowniczej, w której umieszczone zostały fundamentalne dla usługi funkcje kierownicze realizowane w każdej fazie życia usługi.

0 komentarze:

Prześlij komentarz